BETINGELSER OG VILKÅR - FORBRUKER
Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Proffsport AS til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på Proffsport AS er bare tilgjengelig på norsk. Er du under 18 år kan du bare handle på oppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.
Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).
Definisjon av parter
Selger er:
Proffsport AS
Sjøhagen 2
4016 Stavanger
post@proffsport.no
Tlf: 51 82 67 20
Blir i det følgende benevnt Proffsport.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.
Gjennomføring av kjøp i vår nettbutikk
For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:
o Orientering
o Valg av produkter
o Handlekurven
o Valg av forsendelses- og betalingsmåte
o Eventuell registrering
o Kontroll av bestillingen
o Bekreftelse av bestillingen
o Mottak av ordrebekreftelse
Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme.
NB! Har du skrevet en "Melding til salgsavdeling" tar denne ordrebekreftelsen ikke hensyn til hva som er skrevet her. Denne informasjonen vil først bli lest når din bestilling godkjennes av vår salgsavdeling. Når vår salgsavdeling har korrigert etter "Melding til salgsavdeling" vil du få tilsendt en oppdatert ordrebekreftelse.
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Priser
Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift. Ønsker du priser eks. mva kan du huke av boksen øverst i høyre hjørne. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift.
Betaling
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme i kassen.
Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder kan selges uten tillegg av merverdiavgift, kjøper er selv pliktig til å informere oss om dette.
Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom forhåndsbetaling, bank- eller kort, eller via faktura. Dersom kjøperen bruker kredittkort, debetkort eller betalingsløsninger som VIPPS, Klarna, Paypal etc vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Belastning av kort eller betalingsløsning vil skje samme dag som forsendelse foretas.
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Uavhentede pakker vil bli belastet et gebyr på kr. 300,-. Pakker over 10 kg belastes med et gebyr på kr. 500,-. Gebyret dekker postens fraktkostnader frem til deg og tilbake igjen, samt Proffsports behandling av saken.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.
Klarna faktura ( Få først - betal senere)
Når du velger Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.
- Få varen hjem før du betaler
- Betalingstid - alltid minst 14 dager
- Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
- 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
- Du kan laste ned dine fakturaer på klarna.no
- Mulighet for delbetaling **
Betalingsvilkår
Kredittid er minst 14 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, når det indikeres i kassen, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes sammen med leveransen. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.
Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 70,00 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.
Kredittsjekk
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.
Omvandling av faktura til fleksibel delbetaling
På din faktura kan du bli tilbudt å betale et lavere beløp i stedet for å betale hele fakturaen med en gang. Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned. Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside. Vilkårene for Klarna Konto fremkommer nedenfor.
Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6 156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Dette eksempelet forutsetter at delbetalingen skjer over et år.
Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.
Allmenne vilkår finner du her.
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Klarna Konto
Du kan velge å delbetale i ditt eget tempo eller å betale et fast beløp i måneden. Når du delbetaler med Klarna får du alltid:
- varene hjem før du betaler.
- alle dine kjøp samlet i èn månedsfaktura
- betale etter eget ønske.
Fast delbetaling
Med fast delbetaling fra Klarna betyr det at du kan dele opp beløpet på 6, 12 eller 24 måneder. Enkelte butikker kan tilby opp til 36 måneder nedbetalingstid. Du vet til enhver tid hva dine månedsbeløp er, og du vet når du har betalt inn totalbeløpet i sin helhet.
For fast delbetaling beregnes rentekostnaden av det totale utestående beløpet. Dette betyr at månedskostnadene er høyest den ved første innbetaling, og lavest ved siste innbetaling.
Konto - delbetal i ditt eget tempo!
Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.
Dette er betalingsmåten for deg som selv vil bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned. Du får alltid varene dine hjem før du betaler, og du får også mulighet til å samle alle dine delbetalingskjøp på en og samme konto. Det betyr kun en faktura uansett antall kjøp med Klarna konto i de butikker vi samarbeider med.
- Få alltid hjem varen før du betaler
- Betal fra 95 kr i mnd. eller 1/24 av totalbeløpet
- Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
- Alle kjøpene dine samles på en konto og dermed på en og samme faktura
- Kjøp nå - betal i slutten av neste måned
- Administrasjonsgebyr på 45 kr/mnd uansett antall kjøp
- Du kan når som helst betale hele beløpet
Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6 156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.
Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside.
Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.
Allmenne vilkår finner du her.
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Kredittsjekk
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.
Bruk av personopplysninger hos Klarna
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.
Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.
* Gjelder bare forbrukerkjøp og gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, evenement og spesialtilpassede varer.
** Mulighet for delbetaling tilbys bare privatpersoner.
Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvist kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm.
Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
www.klarna.no
Levering og forsinkelse
Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
Varer til en verdi på over kr. 1 000,- vil ikke bli sendt som brev, da det ikke er sporingsmuligheter på denne fraktmåten. Vi forbeholder oss retten til å endre på dette i de tilfeller det gjelder.
Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Mangel ved varen - Kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en feil eller mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet. og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Melding om feil og mangler ved produktene bør overbringes oss skriftlig.
Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web.
Bekreftelse på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på e-post til den e-post adressen som kunden har registrert på sin "Min side". I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangels beføyelser:
o Holde kjøpesummen tilbake
o Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
o Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, 51)
o Kreve erstatning
Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen ( vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til Proffsport) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, 30.
Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Proffsport, betaler ikke Proffsport disse utgiftene.
Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.
Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
Angrerett etter loven forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert til oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Det blir kun refundert beløpet for varen(e), vi dekker ikke beløpet for frakt, ect.
Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angreretten gjelder ikke for tidsbestemte ytelser for varer som forringes raskt.
Angreretten gjelder heller ikke for produkter med trykk og brodering, som logo, klubblogo, navn, tekster, initialer. Dette regnes som spesialproduksjon.
Angrerettskjema finner du her.
Personopplysninger
Våre kunder er opptatt av at Proffsport håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.
Kortnummer oppbevares ikke av Proffsport utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.
Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at vi utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Dersom du faktisk inngår en finansieringsavtale, lagres denne informasjonen frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.
Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.
Vi bruker og krever en cookie for å kunne registrere seg og gjennomføre en bestilling.
Vi tilbyr en rekke e-postlister for å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering.
Vinner av konkurranse via nyhetsbrev/facebook/instagram eller andre kanaler vil bli kontaktet per e-post eller telefon, der den det gjelder bestemmer om personlig informasjon herunder:
kun fornavn eller kun fornavn/etternavn, alder, klubbtilhørighet og region (fylke/by/tettsted) kan bli benyttet i promotering (nyhetsbrev/facebook/instagram eller andre kanaler) for Proffsport.no
Trekning vil skje i slutten av hver måned og vil være helt tilfeldig.
Samme person/e-post kan ikke vinne mer enn en gang i året
Dersom samme person/e-post skulle bli trukket, vil det bli foretatt ny trekning.
Ansatte (med familie) i Proffsport har ikke mulighet for å delta i konkurranser.
Kunder kan bli tilsendt kataloger fra Proffsport.
Dersom handelen blir avbrutt, sender vi deg eposter med huskeliste over de produktene du la i din handlevogn. Dette som en ekstra kundeservice for å gjøre din kjøpsopplevelse hos oss så smidig og enkel som mulig. Du kan når som helst gjenopprette handlevognen med alle varene i.
Pris og tilgjengelighet på produktene er basert på tidspunktet du la produktene i handlevognen. Vi tar forbehold om at prisene kan ha blitt endret i forbindelse med ulike kampanjer med utløpsdato. Produktene kan også ha blitt utsolgt.
Proffsport selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.
Proffsport ved daglig leder ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.
Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
Proffsport har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som får kjøpe varer på kreditt, og det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.
Priser og levering
Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.
Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.
Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Proffsport, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Proffsport ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde hos Proffsport, er ansvarlig for betaling av de ytelser Proffsport eller Proffsport samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Proffsport side.
Ekstraordinære forhold
Proffsport er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Proffsport godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Proffsport kontroll, og som Proffsport ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.
Proffsport er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Proffsport side.
Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
Endring i vilkårene
Proffsport forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Force majeur
Er Proffsport forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Proffsport fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Tvister og lovvalg
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. ovenfornevnte frister. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no
Proffsport20, samt andre klubbtøy rabatter.
Ved bruk av Proffsport20 eller andre klubbtøy rabatter vil Proffsport bli trykket på klubbtøy. For at dette ikke skal gjelde må klubben far si seg muligheten til å få rabatt på klubbkolleksjonen.
Forbehold
Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer
Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
Designendringer vil/kan forekomme hvert tredje-fjerde år på teamwear produkter.